Konsulent lønn/HR - ledig 100% fast stilling


Klikk for stort bildeFellestjenesten har en sentral rolle i organisasjonen med viktige stabs- og støttefunksjoner innen flere områder som H/R personal, økonomi, arkiv, IKT, lønn, innbyggertorg under utvikling, politisk sekretariat, valgarbeid og kantine. Vår visjon er at alle møter med Ringebu kommune skal være gode møter. Ringebu kommunes verdier - raus, solid og spenstig.

Vår lønnskonsulent ønsker å prøve nye utfordringer og vi søker hennes etterfølger. Hovedoppgaven er løpende lønnsarbeid, men stillingen kan også bli tillagt andre oppgaver. Stillingen er ledig for tiltredelse snarest.

Om stillingen

Stillingen inngår i HR/personalavdelingen som ivaretar både strategiske og operative oppgaver innen personal og lønn for hele kommunen, interkommunale selskap og kirkelige fellesråd. Vi er i dag 15 medarbeidere som jobber med ulike fagområder, individuelt og i mindre team i tillegg til 3 lærlinger.

Dine arbeidsoppgaver og ansvarsområder vil i hovedsak være:

  • registrere og kontrollere data i personalsystemet(HRM)
  • registrere og kontrollere variabel og fast lønn
  • registrering og oppfølging av saldotrekk og bidragstrekk
  • rapporteringer
  • registrering av fravær, refusjonsbehandling, kjøring og uttak av diverse rapporter i HRM
  • delta i prosjekter for å nå mål i henhold til kommunens planer og strategier
  • faglig/tverrfaglig samarbeid innen stillingens arbeidsområder
  • veiledning og opplæring av ledere i bruk av digitale systemer som for eksempel timelønn og NetExpense.

Arbeidshverdagen vil bestå av varierte oppgaver knyttet til registrering og kontroll av lønn og fravær for kommunens ansatte. Dette innebærer også intern og ekstern rapportering av personaladministrative data. Innen dette feltet vil du samarbeide tett med HR/personalavdelingen.

Du vil jobbe mot frister, delta i møtevirksomhet og ha veiledning over telefon og e-post. Du vil per tiden, jobbe i lønnssystemet VISMA Enterprise, i tillegg til å utarbeide dokumentasjon og oversikter i Word og Excel.

Arbeidsområdet er i stadig utvikling og lønnsarbeidet vil endre seg i takt med digitale løsninger.

Kvalifikasjoner

  • Høgskoleutdanning, fortrinnsvis bachelor, innen relevante fagområder
  • Relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
  • God kompetanse om lov og avtaleverk
  • God digital kompetanse og systemforståelse

Vi legger stor vekt på relevante personlige egenskaper, som at du har:

  • god evne til å samarbeide
  • god gjennomføringsevne
  • evne til å jobbe strukturert, nøyaktig og effektivt

Vi tilbyr

  • Mulighet til å bygge verdifull kompetanse
  • Muligheten til å bidra i arbeidet med å utvikle lønns- og personalområdet
  • Fleksitid
  • Hyggelige kollegaer

Er du litt fristet, men usikker på om du skal søke? Da oppfordrer vi enten til å ta kontakt, eller bare å ta sjansen og sende din søknad i dag!

Vi kan tilby et hyggelig arbeidsmiljø, konkurransedyktige betingelser og faglige utfordringer.

Hos oss har vi et trivelig og uformelt arbeidsmiljø, fleksitidsordning, gunstig forsikrings- og pensjonsordning, samt et godt og tverrfaglig kompetansemiljø.

Ansettelsen skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Ringebu kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er IA-bedrift og vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne.

Nærmere opplysninger om stillingen kan fås hos tjenesteleder for Fellestjenesten, Bente Fjellstad Bjørge, på epost: bente.bjorge@ringebu.kommune.no eller ved å ta kontakt på mobil: 48171988.

Vi gjør oppmerksom på at søkerlista kan bli offentlig selv om søker ber om anonymitet jf. offentleglova § 25, 2. punktum. Søker vil bli varslet om dette på forhånd. Kopi av attester og vitnemål, medbringes ved et eventuelt intervju. Det søkes på elektronisk søknadsskjema www.ringebu.kommune.no. Søknaden merkes med saksnummer: 19/2386.

Søknadsfrist: 26. juli 2019