Trenger du, eller ditt lag og forening lokaler til deres aktivitet?

Muligheten for å søke om fast leie av kommunale lokaler eller bygg for høsten 2018 og våren 2019 er 1. mai 2018.

Hvordan tildeles lokaler?

Ringebu kommune behandler alle søknader om fast leie av lokaler, i henhold til prioriteringer i vedtak 011/17 fra LKU «Retningslinjer for utleie av kommunale bygg og møterom»

Vi bruker forrige års fordeling som utgangspunkt for neste fordeling, og gjør nødvendige justeringer. Dette gjør fordelingen mer forutsigbar både for søker og for enhetene som har lokalene.

Du må sette deg godt inn i reglementet før søknaden sendes inn.

Hvem kan søke?

Alle kan søke. Frivillige organisasjoner og lag som er registrert i Brønnøysundregisteret kan søke om gratis leie.

Hvilke lokaler kan du søke om?

Du kan søke om fast ukentlig tid i gymsaler, skolebasseng, andre lokaler på skoler, kulturbygg og idrettshall for kommende skoleår.

Du finner oversikt over aktuelle lokaler her:

Låneperioden begynner ved skolestart og avsluttes ca. 20. juni året etter. Gjelder skolebygg og idrettshall.

Hvordan skal du søke?

Organisasjonen leverer søknad om fast ukentlig tid på vegne av alle undergrupper. Eksempel- idrettslag med flere avdelinger (som håndball, fotball og allidrett). Deretter må organisasjonen fordele tildelt tid internt. Søknad sendes pr. bygg.

Søknadsfrist

Søknadsfristen er 1. mai for fast leie av kommunale lokaler.

Søknadskjema

All reservasjon av lokaler skal skje på våre hjemmesider: https://www.ringebu.kommune.no/sd/skjema/RKO045/ via søknadssenter. Du vil få bekreftelse fra Ringebu Kommune når din reservasjon er registrert, og dere har fått tildelt plass.

Har du spørsmål ta kontakt med: Ringebu kommune Fellestjenesten v/ Anne Mette Morken eller Plan og Teknisk v/ Jan Erik Voldsrud. Telefon: 61 28 30 00

Epost: anne.mette.morken@ringebu.kommune.no eller jan.erik.voldsrud@ringebu.kommune.no