Eldrefondet i Ringebu kommune

Kommunestyret i Ringebu har nå opprettet et fond for å bidra til flere aktivitetsmuligheter for eldre i kommunen. Retningslinjene omhandler gavemidler fra giverne Ivar Randklev, Ragna Bøe og Anna Hjelle. I tillegg omhandler retningslinjene gavemidler fra Gustav Størk Eielson som vil gi utbetalinger til Ringebu kommune så lenge rettighetene til mineralforekomstene fra 160 acers(dekar) i Nord-Dakota i Amerika gir avkastning. Det er utarbeidet retningslinjer for hvem som kan være søkere og mottakere av midler fra dette fondet. Maks utbetaling fra fondet pr år er satt til kr. 100.000.

Målgruppe:
Alle fire giverne over hadde beboere på gamlehjem og eldre generelt innen tjenestene i Ringebu kommune som målgruppe. I dagens tjenester betyr det eldre som bor på eller har tjenester fra de seks avdelingene Linåkertunet heldøgns tjenester, Linåkertunet korttidsavdeling, Hjemmetjenesten Ringebu, Hjemmetjenesten Fåvang, Tilrettelagte tjenester og Ringebu helsesenter.

Hvem kan søke:

• Venneforeningene innen de seks avdelingene over
  • Registrerte lag og foreninger i Ringebu kommune
  • Tjenesteledere for de seks avdelingene

Beløpsstørrelse, formål og frister:
Tildelinger skal omhandle tiltak for grupper og gi merverdi til flere. Søknader på beløp opp til kr. 5000 behandles administrativt og fortløpende. Søknader over dette beløpet legges fram for Levekårsutvalget til avgjørelse to ganger pr. år. Frister for slike søknader er innen 1.februar og 1.september hvert år. Søknader som ikke tildeles gavemidler har ikke krav på begrunnelse. Ved spørsmål til søknaden kan kommunalsjef Britt Åse Høyesveen kontaktes på bah@ringebu.kommune.no eller tlf 40 24 77 97.

Søknader sendes inn elektronisk via linken her: Søknadsskjema Eldrefondet i Ringebu kommune Den ligger også på søknadssenteret under overskriften Helse og omsorg.