Er du vår nye rektor?

Det er ledig 100 % fast stilling som tjenesteleder/rektor ved Fåvang skole fra 01.08.19. Skolen har i dag 167 elever og er en fulldelt 1-7 skole med skolefritidsordning. Skolen har inspektør i ca 50% stilling. Skolen har et stabilt personale og god trivsel blant elevene. Sammen med de andre skolene og barnehagene i kommunen er skolen med i satsingen «Språkkommune 2018». Tidligere har skolen deltatt i «Vurdering for læring» og «Inkluderende barnehage-/skolemiljø». Skolen arbeider aktivt med «Mitt valg».

Arbeidsoppgaver:

Som tjenesteleder og skolens øverste leder, har rektor et overordnet ansvar for skolen. Dette innebærer blant annet:

• totalansvar for tjenesteområdet Fåvang skole inkludert personal og budsjettansvar
  • sørge for et pedagogisk læringsmiljø med fokus på god trivsel og godt læringsutbytte for elevene
  • rekruttere, utvikle og lede tilsatte på en god måte
  • bidra i tverrfaglig samarbeid, med særlig fokus på forebygging og tidlig innsats
  • aktiv deltakelse i kommunens ledergruppe

Kvalifikasjoner:

• Du har relevant høyere utdanning og lærer- og skoleledererfaring
  • Du har god innsikt i forskning på skoleutvikling, evne til nytenkning og evner å bruke dette i egen praksis
  • Du er raus, solid og spenstig, har godt humør og trives med varierte oppgaver og tidvis høyt arbeidspress
  • Du har god økonomiforståelse
  • Du er god på personalledelse og arbeidsmiljø
  • Du har gode samarbeidsevner
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

• selvstendig og helhetlig lederrolle
  • spennende lederstilling i en aktiv og utviklingsorientert kommune
  • meningsfylt arbeidsdag
  • gode muligheter til å påvirke utformingen av morgendagens skole
  • godt arbeidsmiljø med dyktige og motiverte kollegaer
  • satsing på kompetanse og lederutvikling
  • gode forsikrings- og pensjonsordninger og lønn etter avtale

Spørsmål om stillingen rettes kommunalsjef Gro Li Sletvold, telefon 980 12 510

Søknadsfrist: 01.03.2019

Stilling ledig fra: 01.08.2019

Søknaden merkes med saksnr: 19/353

Ufullstendige søknader vil bli returnert. Kun søknader som er lagt inn elektronisk vil bli vurdert.

Du kan søke stillingen ved å gå inn på www.ringebu.kommune.no , klikke på knappen "Søknadssenter" og bruke skjemaet "Søknad på ledig stilling"

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp

på søkerlista. Søker vil bli varslet om dette på forhånd. Ansettelse skjer på de vilkår som

framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det må foreligge tilfredsstillende politiattest før tiltredelse.