Ledig stilling som avdelingsleder for veg, vann og avløp

image - Klikk for stort bilde Ringebu kommune ligger i Gudbrandsdalen 5-6 mil nord for Lillehammer, har ca. 4600 innb. og er 1252 km2 i areal. Kommunen er en av landets største hyttekommuner med ca. 4.500 fritidsenheter, og er stadig i utvikling. Både Venabygdsfjellet og Kvitfjell er viden kjent som attraktive fjellområder for turister og hyttefolk. I Ringebu finner du vakker natur, variert næringsliv og et rikt kulturliv.

Kommunen har mange og store oppgaver innen veg, vann og avløpsområde de neste årene. Vi vil nevne utvidelse av vannkapasiteten og forsyningssikkerheten i Kvitfjell og Venabygdsfjellet. Det skal etableres reservevannforsyning i Ringebu, Frya og Fåvang.  Det skal bygges overføringsledning for avløp mellom Ringebu og Frya, samt at Ringebu RA skal legges ned.. Har du relevant fagkompetanse, ledererfaring, interesse for veg, vann og avløp, og har lyst til å være med på å påvirke denne utviklingen?

Stillingens hovedoppgaver vil være å utvikle kommunens veg, vann og avløpsanlegg og å drifte ca.66 km kommunale veier, 250 km vann- og avløpsnett med tilsammen 55 trykkøkningsstasjoner, høydebasseng, pumpestasjoner, vannverk og renseanlegg. VVAR avdelingen har 13 ansatte derav 8 fagarbeidere og 5 ingeniører.

Arbeidsoppgavene vil i hovedsak være:

  • Personalansvar for VVAR avdelingen
  • Budsjett- og regnskapsarbeid
  • Saksbehandling innen vei, vann og avløp
  • Planlegging og gjennomføring av drifts- og investeringstiltak innen veg, vann- og avløp
  • Andre oppgaver må også påregnes
  • Stillingen inngår pt. i vaktordning

Vi søker en medarbeider som har evne til å arbeide effektivt og er resultatorientert både selvstendig og i samarbeid med andre. Vedkommende må ha minimum bachelorgrad innen relevant fagområde for stillingen, kunne kommunisere godt både skriftlig og muntlig, ha gode samarbeidsevner og bidra til et godt arbeidsmiljø. Det er også ønskelig at vedkommende har ledererfaring og minimum 5 års arbeidserfaring i relevant fagområde.
 

Vi tilbyr lønn etter avtale og en god pensjonsordning i KLP.

Ledig snarest.

Søknadsfrist 16. januar 2019

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista jfr. Offentleglova §25-2. Søker vil bli varsla om dette på forhånd. Ansettelsene skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Du får offentlig tjenestepensjon fra KLP/SPK,en av Norges beste pensjonsordninger. Nærmere opplysninger om stillingen kan du få ved å kontakte teknisk sjef Jostein Gårderløkken på telefon 61 28 30 72 eller e-post jostein.garderlokken@ringebu.kommune.no

Du kan søke stillingen ved å gå inn på www.ringebu.kommune.no og velge fanen «Skjema».

Søknader som ikke er registrert elektronisk vil bli returnert og ikke tatt med i vurderingen.

Søknaden må merkes med saksnr. 18/2301