Nasjonale tiltak for smittevern på skolene

Som følge av de nye nasjonale tiltakene regjeringen la fram søndag 3. januar, har skolene i Ringebu kommune hatt en gjennomgang av sine smittevernplaner før skolene åpner igjen 5. januar. Til grunn for tiltakene ligger regjeringens føringer, sammen med kommuneoverlegens helsefaglige vurderinger.

Barneskolene skal drives på gult nivå, mens ungdomsskolen, som alle ungdomsskoler i landet, skal drive på rødt nivå.

Det er mulig å kjøre og hente egne barn på skolen, men skoleskyssen vil gå som vanlig. Kommuneoverlegen anbefaler munnbind på skolebussen for ungdomsskoleelever når elever ikke kan holde 1 meter avstand til andre reisende utenfor egen kohort.

Her kan du lese mer om trafikklysmodellen skolene skal følge i pandemisituasjonen.