Stasjonen må ligge sentralt i Fåvang, med god tilkomst for både mannskap og brannbiler. Lokalene må holde god standard, være funksjonelle og ha en effektiv arealutnyttelse.
Funksjonskrav:
Brannstasjonen har behov for:
Vognhall med tre kjøreporter, og plass til:
- Mannskapsbil
- Fremskutt enhet
- Tilhenger med ATV og skogbrannutstyr
- Utrykningsgarderobe
Garderober med ren og uren sone:
Andre funksjonskrav:
- Badstue
- Personal-/møterom for minimum 20 personer, med enkelt kjøkken og en kontorplass
- Treningsrom
- Grovvask og lager
- Vannforsyning: minimum 50 liter/sekund
Videre må det være god plass på uteområdet:
- 15-20 meter friområde foran porter
- oppstillingsplass til 15 biler
- plass/areal til øvelser
Prosess og videre kontakt
Det er ikke avgjort om kommunen skal eie eller leie brannstasjonen. Kommunen ønsker derfor kontakt med både aktører som ønsker å selge og de som ønsker å leie ut.
Denne utlysningen danner grunnlaget for prekvalifisering til senere tilbudskonkurranse. Utvalgte interessenter vil bli invitert med videre i prosessen, og få oversendt konkurransegrunnlaget hvor fullstendig kravspesifikasjon kommer frem. Denne vil bli oversendt via kommunens innkjøpsprogram Mercell.
Frist og krav
Interesserte bes melde sin interesse innen 10. oktober 2025. Vi ber om at interesserte kan svare ut på følgende:
· Redegjørelse for hvordan kravene ovenfor oppfylles
· Status for regulering av tomt og/eller eksisterende bygningsmasse
· Uforpliktende estimat på pris per kvm ved kjøp
· Uforpliktende estimat på leiepris basert på 15 års leieperiode
Informasjon om forslag til aktuell lokasjon sendes Ringebu kommune v/Ingrid Slettmoen, e-post: ingrid.slettmoen@ringebu.kommune.no.