Utlysning Avdelingsleder NAV Midt-Gudbrandsdal
Vi har ledig 100% fast nyopprettet stilling som avdelingsleder ved NAV Midt-Gudbrandsdal. NAV Midt-Gudbrandsdal er et nyopprettet interkommunalt samarbeid mellom kommunene Nord-Fron, Sør-Fron og Ringebu. Nord-Fron kommune er vertskommune. Kontoret er lokalisert på Vinstra, og har 30 ansatte. Kontoret er organisert med en liten stab og 2 oppfølgingsavdelinger, vi søker etter leder for èn av disse avdelingene. Hver avdeling er på ca. 12 ansatte.
Jobben vil, i tillegg til ordinær drift, være preget av å få etablert avdelingen på en god måte, samt drive utviklingsarbeid innenfor avdelingens ansvarsområde. Stillingen som avdelingsleder vil by på varierte og utfordrende oppgaver i en ny organisasjon i stadig endring og positiv utvikling.
Arbeidsoppgaver
- Personalansvar for avdelingens medarbeidere
- Fullt fag-, resultat- og økonomiansvar for de oppgaver som tilligger avdelingen
- Lede og utvikle avdelingen på en måte som skaper et godt arbeidsmiljø
- Bidra til kompetanseutvikling i avdelingen og kontoret
- Gå foran i innovasjons- og utviklingsarbeid i avdelingen og kontoret
- Være aktiv medspiller i kontorets lederteam og bidra til helhetlige løsninger i kontoret
- Kunne fylle rollen som stedfortreder for NAV-leder
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Minimum 3-årig utdannelse fra høyskole eller universitet, manglende utdanning kan i noen grad kompenseres med relevant erfaring
- Gode kommunikasjonsevner
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Vi ønsker at du har:
- Ledererfaring
- Kunnskap om kommunal og statlig virksomhet
- Kjennskap til og interesse for lokalt og regionalt arbeidsmarked
- Erfaring fra endringsarbeid
- Førerkort
- Engasjement for samfunnsoppdraget til NAV
Personlige egenskaper
- Evne til strategisk og helhetlig tenkning
- Gode evner til å prioritere i en hektisk arbeidshverdag
- Godt humør og evne til å motivere og bygge fellesskap
- Tør å utfordre, stille krav og støtte dine medarbeidere
- Evne til å fremme kreativitet og være pådriver for utviklingsarbeid
- Evne til å skape tillit og bygge gode relasjoner
- Gode samarbeidsevner
- Menneskesyn og holdninger i samsvar med NAV sine verdier
Personlige egenskaper og egnethet vil betydelig vektlagt.
Du tilbys
- En nyopprettet stilling med spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Mulighet til å være med å bygge opp en ny organisasjon
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Muligheter for faglig og personlig utvikling
- Lønn i stillingskode 1407 avdelingsleder, ltr. 67 - 69, kr 597.400 - 619.300
- God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse
Søknadsfrist 26.11.18. Søknad og CV sendes via lenken «søk på stillingen» på www.nav.no . Kun elektroniske søknader blir vurdert. Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju. Spørsmål om stillingen kan rettes til NAV-leder Per Morten Nyeng, telefon 48115594.