Utlysning Avdelingsleder NAV Midt-Gudbrandsdal

Vi har ledig 100% fast nyopprettet stilling som avdelingsleder ved NAV Midt-Gudbrandsdal. NAV Midt-Gudbrandsdal er et nyopprettet interkommunalt samarbeid mellom kommunene Nord-Fron, Sør-Fron og Ringebu. Nord-Fron kommune er vertskommune. Kontoret er lokalisert på Vinstra, og har 30 ansatte. Kontoret er organisert med en liten stab og 2 oppfølgingsavdelinger, vi søker etter leder for èn av disse avdelingene. Hver avdeling er på ca. 12 ansatte.

Jobben vil, i tillegg til ordinær drift, være preget av å få etablert avdelingen på en god måte, samt drive utviklingsarbeid innenfor avdelingens ansvarsområde. Stillingen som avdelingsleder vil by på varierte og utfordrende oppgaver i en ny organisasjon i stadig endring og positiv utvikling.

Arbeidsoppgaver

• Personalansvar for avdelingens medarbeidere
  • Fullt fag-, resultat- og økonomiansvar for de oppgaver som tilligger avdelingen
  • Lede og utvikle avdelingen på en måte som skaper et godt arbeidsmiljø
  • Bidra til kompetanseutvikling i avdelingen og kontoret
  • Gå foran i innovasjons- og utviklingsarbeid i avdelingen og kontoret
  • Være aktiv medspiller i kontorets lederteam og bidra til helhetlige løsninger i kontoret
  • Kunne fylle rollen som stedfortreder for NAV-leder

Kvalifikasjoner

Du må ha:

• Minimum 3-årig utdannelse fra høyskole eller universitet, manglende utdanning kan i noen grad kompenseres med relevant erfaring
  • Gode kommunikasjonsevner
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Vi ønsker at du har:

• Ledererfaring
  • Kunnskap om kommunal og statlig virksomhet
  • Kjennskap til og interesse for lokalt og regionalt arbeidsmarked
  • Erfaring fra endringsarbeid
  • Førerkort
  • Engasjement for samfunnsoppdraget til NAV

Personlige egenskaper

• Evne til strategisk og helhetlig tenkning
  • Gode evner til å prioritere i en hektisk arbeidshverdag
  • Godt humør og evne til å motivere og bygge fellesskap
  • Tør å utfordre, stille krav og støtte dine medarbeidere
  • Evne til å fremme kreativitet og være pådriver for utviklingsarbeid
  • Evne til å skape tillit og bygge gode relasjoner
  • Gode samarbeidsevner
  • Menneskesyn og holdninger i samsvar med NAV sine verdier

Personlige egenskaper og egnethet vil betydelig vektlagt.

Du tilbys

• En nyopprettet stilling med spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Mulighet til å være med å bygge opp en ny organisasjon
  • Aktive og engasjerte kollegaer
  • Muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Lønn i stillingskode 1407 avdelingsleder, ltr. 67 - 69, kr 597.400 - 619.300
  • God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse

Søknadsfrist 26.11.18. Søknad og CV sendes via lenken «søk på stillingen» på www.nav.no . Kun elektroniske søknader blir vurdert. Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju. Spørsmål om stillingen kan rettes til NAV-leder Per Morten Nyeng, telefon 48115594.