Vannmåleravlesning på SMS

I desember vil det bli sendt ut sms til de som har vannmålere i kommunen med beskjed om å lese av målerstand på sin vannmåler.

Mottaker skal svare på mottatt sms, og skrive KUN målerstand. Altså skal det stå bare tall på sms som blir sendt fra de som har vannmålere. Ta ikke med røde tall, eller tall bak komma.

NB! Dersom man har flere vannmålere og mottar flere sms’er, er det viktig å passe på at målernummer som står oppgitt i sms man svarer på, er det samme som nummeret på vannmåleren som blir avlest.

Dersom man ikke har mulighet til å svare på sms innen fristen, vil det senere bli sendt ut et avlesningskort. Der vil det stå hvordan man skal gå frem for å få rapportert målerstand.
Frist for rapportering av målerstand for de som får avlesningskort vil være 31.12.2023.

De som det ikke er mulig å finne telefonnummer til, og som dermed ikke mottar sms, vil få tilsendt avlesningskort.
De må da følge anvisning på avlesningskortet for å få registrert målerstand på web. Avlesningskortet kan også leveres på rådhuset.

Har du spørsmål? Kontakt oss på telefon 61 28 30 00.

Mail: kommunalegebyrer@ringebu.kommune.no.