Har du lyst til å lede Multikulti 2018 i Ringebu?

Multikulti dagene Ringebu uten årstall.jpg

Også i år skal vi lage en folkefest som bringer Ringebuinger med ulik alder, bakgrunn og kultur sammen. Det skal skje både gjennom forberedelser, under selve arrangementet og selvfølgelig i etterkant. I Ringebu har vi erfart at mangfold er en styrke for lokalsamfunnet vårt. Derfor samarbeider vi på flere måter for å lage grobunn for relasjonsbygging, følelse av samhold og ikke minst for å skape positive arenaer og arrangement sammen. Sosial kapital er limet i lokalsamfunnet. Våre rause, solide og spenstige politikere har vedtatt at Multikulti skal være en del av dette arbeidet. I år har vi valgt å lyse ut en spennende frivilligoppgave!

Ballongslipp fra instagram Rebekka.jpg

Multikulti har stor symbolverdi fordi dette er det store, synlige og fargerike uttrykket for at vi feirer dette mangfoldet i Ringebu. Her har du gjennom det årlige arrangementet siden 2013 funnet street food fra alle verdenshjørner, aktivitet og lek i gata, lag og foreninger som viser seg fram og gjør terskelen lavere for å komme i kontakt, musikk, dans, gateparade og et magisk og felles ballongslipp!

Har du lyst til å lede et fargerikt og spennende arrangement i begynnelsen av juni 2018?

Hva betyr det å lede Multikulti 2018?
Du opptrer på vegne av Ringebu markedsforening, Ringebu arrangement og Ringebu kommune. Som leder utfører du en frivilliginnsats og får med en kommunal støttespiller og mentor som er din støttespiller underveis. Det er bevilget egne midler til forbruksvarer og utstyr for dette arrangementet. Du inviterer og får med deg aktuelle personer til å arrangere og motiverer folk til å bidra og delta. I denne rollen ligger dermed hele prosessen fra å starte opp planleggingen til å utføre et multikulti arrangement i samarbeid med andre.

Hvem søker vi og hvorfor skal du gripe sjansen?

Du er under 30 år, er glad i og liker å omgås folk, har lyst til å få erfaring med å arrangere og ser nytten av å få til noe sammen med andre. Du vil oppleve mye moro, gjøre en viktig frivilliginnsats, få erfaring på et nytt område, få nye bekjentskaper og i etterkant ha en attest som viser hvilken frivillighetserfaring du har gjennomført. J

Er du interessert eller nysgjerrig på hva dette kan være for deg? Ta kontakt med Britt Åse Høyesveen eller Roger Melgårdshagen for en uforpliktende prat. Kontaktinfo: Tlf 40247797 eller bah@ringebu.kommune.no. Hun kan også nås på facebook/messenger. Roger Melgårdshagen kan kontaktes på tlf 46778337 eller roger@mrent.no.   Frist for å melde din interesse til en av disse to er 04.02.2018.