Kurs med Lise Næss, spesialist i eldrepsykologi 19.09.2017

Kurs på Tromsvang.JPGLærerik dag for ansatte innen helse og omsorg med Lise Næss, som snakket om Demens - kommunikasjon i praksis.

Kurs på Tromsvang 2.JPGTirsdag 19.09.2017 var det invitert til kurs på Tromsvang for alle ansatte innen helse og omsorg i Ringebu og nabokommunene. Vi hadde mange deltagere og både Nord-Fron og Gausdal var representert.

Lise Næss  driver rådgivning og undervisning for helsesektoren. Hun har bakgrunn som universitetslektor i gerontopsykologi, konsulent og miljøplanlegger i sykehjem og planlegger for Hordaland fylke ved Geriatrisk seksjon, Diakonissehjemmets sykehus i Bergen. Hun har i de siste årene hatt ansvar for oppbygging av psykogeriatrisk utrednings- og behandlingsavdelinger for aldersdemente med vanskelig adferd. Hun er nå fagkonsulent i kvalitetssikring for sykehjem og hjemmetjenester.

Dette var en dag hvor vi fikk mange tips og innspill på hvordan vi kan bli enda bedre.