Ringebu kommunes arbeidsgiverpolitikk får oppmerksomhet i IA nytt!

IA nytt.jpgDen 17. november fikk Ringebu kommune besøk av Rita Thomassen fra IA rådet i Oppland, da de var interessert i å høre mer om innholdet i vår vedtatte arbeidsgiverpolitikk. Det ble et hyggelig møte med fokus på inkluderende arbeidsliv, det fremmende perspektiv og tanker fremover med hensyn til forvaltning av arbeidsgiverpolitikken.

Rådmannen er stolt over at kommunen får oppmersomhet for arbeidsgiverpolitikken og mener at det er lagt ned mye godt arbeid fra våre ledere med å forvalte kommunens viktigste ressurs - den ansatte. For å lykkes med arbeidsgiverpolitkken må vi forankre arbeidet enda bedre ut på den enkelte tjenesteenhet, samt at alle parter må få informasjon og kunnskap om hva det vil si å jobbe etter det fremmende prinsippet.

Rådmannen starter med å invitere alle ledere og tillitsvalgte til et kurs i hovedavtalen i januar 2017. Hovedavtalen er et virkemiddel for å sikre gode prosesser mellom partene for å utvikle gode tjenester i kommunen. Deretter vil det planlegges kurs for tillitsvalgte og verneombud for å gi informasjon og kunnskap om hvordan vi kan skape et enda bedre arbeidsfellesskap.

Artikkelen kan leses i sin helhet på: IA nytt desember 2016