Enkelte sider på hjemmesiden vår fungerer ikke, vi jobber med å løse problemet.

13 % reduksjon i klimautslipp i 2019. Hele 27 % mindre klimafotavtrykk på tre år.

Ringebu kommunes klimautslipp ble redusert med 129 tonn – 13 % i 2019, sammenlignet med 2018. Hovedårsakene er redusert bruk av fossilt brennstoff, redusert strømforbruk og god kildesortering av avfall. Sett over de siste tre år har Ringebu kommunes klimafotavtrykk blitt redusert med over en fjerdedel, ca 27 %.

Ringebu kommune avlegger klimaregnskap for 4. året. Det foreligger nå tall for 2019. Årlige klimaregnskap er et resultat av gjennomførte tiltak i kommunens klima- og energiplan. Ringebu kommune har siden 2013 miljøsertifisert alle virksomheter. Det er etablert ladestasjoner ved prioriterte kommunale bygg. Leasingbiler i barnevern og helse og omsorg er alle ladbare eller helelektriske. Det er gjennomført investeringer for energisparing i kommunale bygg for ca 45 mill kr, med garantert energisparing (EPC-prosjekt). I sum har tiltakene medført betydelige reduksjoner i kommunale klimautslipp. I løpet av 2020 skal klima- og energiplanen revideres, med mål og tiltak for kommende år.

Her kan du se Ringebu kommune sitt klimaregnskap for 2019.