Enkelte sider på hjemmesiden vår fungerer ikke, vi jobber med å løse problemet.

Ekstraordinære bygg- og anleggstiltak i forbindelse med koronakrisen

For å stimulere lokalt næringsliv i disse koronatider bevilger Ringebu kommune 6.35 mill kr til ekstra vedlikeholdstiltak og framskynder investeringer på om lag 27 mill kr.

Formannskapet vedtok torsdag 16. april enstemmig innstilling til kommunestyret, som avgjør saken 28. april. Vedlikeholdstiltak på bygg omfatter utskifting av kledning og utvendig maling, utskifting av dører og vinduer, samt bytting til berøringsfri armatur i dusjer og vasker i skoler, barnehager og helsebygg. Det bevilges midler til diverse utbedringstiltak på kommunale veger, for eksempel nytt rekkverk, stikkrenner, sikringstiltak og reasfaltering.

Av investeringer bevilges midler til ny Høie bro, takutbedring og utvidet parkering på Linåkertunet, utvidelse av pågående rehabiliteringstiltak på vann- og avløpsnettet, og opprusting av kommunale veger.

Ekstra vedlikeholdstiltak og investeringer kommer på toppen av vedtatte investeringer i årsbudsjettet.

Saksopplysninger og innstilling til vedtak kan du lese her.