Enkelte sider på hjemmesiden vår fungerer ikke, vi jobber med å løse problemet.

Fast stilling som avdelingsleder ved Ringebu helsesenter

Er du ute etter nye utfordringer og ønsker å være en del av et levende lederteam? Vi har en spennende stilling som avdelingsleder ved Ringebu helsesenter ledig fra august 2024.

Helse og omsorg i Ringebu er delt inn i de tre tjenesteområder; Hjemmebaserte tjenester, Linåkertunet og Helse og mestring. Hvert tjenesteområde er ledet av en tjenesteleder. Ringebu helsesenter er en av to avdelinger i Helse og mestring.

Helsesenteret rommer legekontor, rus og psykisk helsetjeneste og helsestasjonen, i tillegg har avdelingsleder ansvar for Ergoterapi- og fysioterapitjenesten, interkommunalt samarbeid om miljøretta helsearbeid og et kommunalt treningssenter. Kommunen skal i gang med en gjennomgang av organisering i helse og omsorgstjenestene, der du kan være med å påvirke innholdet i stillingen framover. Avdelingsleder har i dag ansvar for 32 ansatte og har 6 fagansvarlige som bidrar til å koordinere det enkelte fagområdet.

Kvalifikasjonskrav:

• Helse og sosialfaglig høgskoleutdanning
  • Videreutdanning innen administrasjon og ledelse
  • Relevant erfaring innen administrasjon og ledelse kan oppveie for manglende videreutdanning, men det vil bli stilt krav om gjennomført lederutdanning innen en gitt tidsfrist
  • Generell erfaring med IKT og digitale verktøy og relevant kompetanse innen saksbehandling
  • Førerkort klasse B

Kompetanse og personlige egenskaper som vektlegges:

• Løsningsfokusert og har et engasjement for kvalitetsarbeid i tjenestene
  • God på å bygge relasjoner
  • Gjennomføringskraft og evnen til å arbeide systematisk
  • God framstillings- og formidlingsevne både skriftlig og muntlig
  • Gode samarbeidsevner og evne til å se saker i helhet og sammenheng
  • Evne til å tenke nytt og bidra i omstillingsprosesser

Avdelingsledere i helse og omsorg skal bidra til:

• Ledelse i tråd med kommunens verdier – raus, solid og spenstig
  • Enhetlig ledelse gjennom tillit, åpenhet og lojalitet
  • Helhetlig tenkning og samhandling på tvers av tjenesteområdene

Ansvarsområder:

• Personalansvar
  • Daglig drift av avdelingen
  • Fag
  • Økonomi
  • Journalansvarlig

Vi kan tilby:

• Varierte og utfordrende oppgaver i et godt arbeidsmiljø
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Spennende utviklingsarbeid og deltagelse i helse og omsorg sitt lederteam
  • Lønn etter avtale og gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Arbeid i en utviklingsorientert kommune

Tjenesten har egne leasing biler, men du må påregne noe bruk av privatbil.

Søknadsfrist 20.05.2024

Saksnr. 24/2391

Spørsmål om stillingen kan rettes til tjenesteleder Berit Aarnes på e-post berit.aarnes@ringebu.kommune.no eller telefon 93402311.

Ufullstendige søknader vil bli returnert. Kun søknader som er lagt inn elektronisk eller utfylt på skjema vil bli vurdert. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp på søkerlista. Søker vil bli varsla om dette på forhånd.

Ansettelsene skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. For yrker som krever det, må det foreligge tilfredsstillende politiattest før tiltredelse. Du kan søke stillingen ved å gå inn på www.ringebu.kommune.no og klikke på fanen ”selvbetjening” og ”søknad på stilling”.