Enkelte sider på hjemmesiden vår fungerer ikke, vi jobber med å løse problemet.

Folkeavstemning om Innlandet fylke

Innlandet fylkeskommune gjennomfører rådgivende folkeavstemning om Innlandet skal videreføres eller deles. Du kan stemme digitalt fra 10. februar til 17. februar.

Slik stemmer du

Avstemningen foregår kun digitalt. Gå inn på www.innlandetfylke.no/stem for å avlegge stemme.

Innlandet fylkeskommune har opprettet supporttelefon/e-post i forbindelse med avstemningen:
Har du spørsmål kan du sende e-post til stem@innlandetfylke.no
Du kan også kontakte supporttelefonen på tlf: 400 21 227 (hverdager kl. 8-20, helg kl. 9-15).

Hvis du trenger hjelp til å få stemt og ikke har familie, pårørende eller verge som kan hjelpe deg, kan du få hjelp av kommunen din.

I ekspedisjonen på rådhuset i Ringebu kommune kan du låne pc, og få veiledning i pålogging til folkeavstemninga. Henvend deg på servicetorget i åpningstiden vår kl. 9-14 på hverdager.

Det blir lagt til rette for at beboere på Linåkertunet og Ringebu omsorgssenter med bistand fra sine nærmeste eller verge, kan låne utstyr til å stemme i perioden avstemmingen pågår. Henvend deg i resepsjonen på din institusjon mellom kl. 9-14 på hverdager for å avtale lån av pc.

Elektronisk ID

For å stemme må du ha elektronisk ID.

De vanligste formene for elektronisk ID er MinID og BankID.
Dette kan ta opptil en uke å få på plass. Se hjelp og veiledning for elektronisk ID

Hvem kan stemme

Du må ha bostedsadresse i Innlandet (folkeregistrert adresse 1.1.2022), og være fylt 16 år innen utgangen av 2022.

Se www.innlandetfylke.no/stem for mer informasjon.