Enkelte sider på hjemmesiden vår fungerer ikke, vi jobber med å løse problemet.

Handelen øker i Ringebu

Varehandelen i Ringebu vokser raskere enn i landet for øvrig.

SSB har lagt fram statistikk for 2018 som underbygger den positive utviklingen i varehandelen i Ringebu. Veksten i varehandel fra 2017 til 2018 var på hele 5,6 %.  Dermed øker varehandelen mest blant kommunene i Midt-Gudbrandsdal, og sammenlignbare kommuner i dalen for øvrig.

- Veksten stemmer bra med ferske tall fra hytteundersøkelsen, som viser at hyttene blir brukt mye mer enn før, samtidig som det er flere av dem. Det bygges hytter som aldri før i Ringebu, med en vekst på 142 i fjor, som er nest mest i landet.

- Fritidsinnbyggerne bidrar svært godt til lokal handel. Fritidsinnbyggerne gjør at vareutvalget er større og mer attraktivt for befolkningen i Ringebu og omegn. Det er en vinn-vinn situasjon.