Informasjonskontoret på Ringebu skysstasjon stenger 1.januar 2019

Høsten 2018 er det besluttet at Ringebu kommune ikke lenger kan drifte informasjonskontoret på Ringebu skysstasjon.

Venterommet vil være åpent som tidligere og dørene er utstyrt med digitale dørlåser slik at venterommet  er åpent til alle togavganger.

Det søkes avtale med Bane Nor stasjonsdrift om at informasjonsbrosjyrer og digital turistinformasjon skal være tilgjengelig på venterommet.

En epoke på 19 år med betjent informasjonskontor i regi av Ringebu kommune er over, de digitale informasjonsmulighetene  må tas i bruk.  NSB togbillettslag ble fulldigitalisert fra 1.1.17 og etter den tid har ansatte ved informasjonskontoret brukt mye tid og ressurser på å forklare hvorfor det ikke kan selges togbilletter.

De ansatte fortsetter med sine oppgaver i tjenesteenheten kultur.

Gavekort for Ringebu markedsforening kan kjøpes på Ringebu Libris fram til en digital løsning er på plass.

Ved spørsmål ta kontakt med Anne B. Vestad, tjenesteleder, telefon 92463736.