KERAMIKKOVN PÅ PLASS I RINGEBU PRESTEGARD!

Klikk for stort bilde

Da er det klart for monumentalverksted  for keramikk i Ringebu Prestegard. Det trengs store maskinelle og manuelle krefter når en keramikkovn på 3,3 tonn inn i gamle gjødselkjelleren.

Se video her

Med en elektrisk ovn av typen Naber NW 2200 kan Senter for keramisk kunst i Ringebu skilte med en av de største elektriske ovnene i landet.  En nyetablert, permanent arena for nyskapende prosjekter, kunstnerisk utveksling og workshops innen keramisk kunst.  Mentor og ansvarlig for prosjektet er keramiker Torbjørn Kvasbø.  En stor takk til Oppland Fylkeskommune som i 2019 bevilget 1 mill. til verkstedet og til politikere i Ringebu kommune som har finansiert resten av prosjektet som består av kjelleretasjen i byggetrinn 2.