Koronavaksine på DROP-IN

Ringebu kommune tilbyr koronavaksine på DROP-IN onsdag 28.07.21. mellom kl. 14:00 og kl. 17:00.

Dette gjelder kun første vaksinedose.

Vaksineringen foregår på Tromsvang, Fåvang og du trenger ikke å varsle at du kommer, kun møte opp. Det er ca. 200 vaksinedoser som er tilgjengelig for drop-in og tilbudet gjelder alle uvaksinerte innbyggere i Ringebu Kommune, også de som er innkalt til et senere tidspunkt. Vaksinen som benyttes er Pfizer BioNTech.

For at vaksinering skal foregå så effektivt som mulig er det til god hjelp dersom du:

• Vet hvilke medisiner du eventuelt bruker

• Varsler på vaksinasjonsstedet dersom du er under en behandling som kan påvirke immunforsvaret ditt

• Varsler på vaksinasjonsstedet dersom du tidligere har hatt en livstruende allergisk reaksjon på f.eks. mat, veps, medisiner eller annet.

• Varsle på vaksinasjonssted om du har gjennomgått covid-infeksjon

Årsaken til at kommunen i tillegg til ordinær vaksinasjon inviterer til drop-in denne dagen, er at flere nå enten takker nei eller ikke responderer på innkalling til vaksinering. Det vil vurderes fra uke til uke om det vil bli flere drop-in-tilbud eller ikke, sett ut ifra vaksinefordeling og totalsituasjon.

Velkommen!