Nytt smittetilfelle i Ringebu kommune

CDC, Alissa Eckert (CDC er Centre for Disease Control I Atlanta, USA) Torsdag kveld ble det meldt om et nytt smittetilfelle i Ringebu kommune. Totalt er nå 13 personer i karantene.

Kommuneoverlegen minner om at det i tiden fremover er viktig at alle holder seg i størst mulig grad hjemme, holder god avstand til andre personer og at vi begrenser antall nærkontakter. For den enkelte av oss betyr dette at alle unødvendige innlandsreiser bør unngås og at besøk i hjemmet og deltakelse i sosiale sammenkomster/aktiviteter på fritiden bør begrenses og være nøye gjennomtenkt.

Det er for tiden ingen særskilte lokale tiltak, men dette kan forandre seg fort.
Gjeldende nasjonale tiltak og regjeringens smittevernråd for julen finner du her.

Vask hender, hold avstand, vær hjemme og test deg når du er syk.