Ringebu får Klimasatsmidler til 16 ladepunkter for sine nye hybrid- og elbiler.

Type 2 el-bil kontaktRIngebu kommune får etter søknad kr 160.000 i tilskudd fra Miljødirektoratet til semihurtigladepunkter for ladbare kommunale tjenestebiler.

Dette er veldig gledelig, og timingen er også veldig god fordi kommunens hjemmetjeneste og barnevernstjeneste i løpet av høsten vil gå over til å kun benytte ladbare biler.

Hjemmetjenesten kjører for øvrig klart mest av de kommunale tjenestene, og når tjenesten erstatter alle sine biler med 8 ladbare vil dette være et markant bidrag til kommunens målsetting om å få redusert sine transportutslipp.

Kommunen vil fra høsten av ha i alt 10 ladbare tjenestebiler, fordelt på 8 hybrid - og 2 elbiler. I tillegg til de nevnte tjenester så har også helsetjenesten en elbil.

Ladepunktene er tenkt plassert slik;

4 stk ved Linåkertunet, for hjemmetjenesten sør

4 stk ved Ringebu eldresenter, for hjemmetjenesten nord