Ringebu kommunes kulturstipend for 2024 tildeles bandet Lanz Bulldogs

Levekårsutvalget tildeler bandet Lanz Bulldogs kulturstipend for 2024 på kr 5000.

Bandet Lanz Bulldogs består av Lars Sylte (vokal) Lars Lindvig (gitar), Hanne Dalen (vokal og bass), Vegard Moen (trommer) og Edvard Gunstad (gitar og banjo).

De begynte å spille sammen i 2018 gjennom rockeverksted i Ringebu kulturskole og er i alderen 19 – 26 år. Bandet har deltatt på en rekke bandkonkurranser hvor de også gikk til topps på konkurransen UBARKA i 2021, noe som ga de en spillejobb på Livestock festivalen i Alvdal og deltakelse på flere ulike workshops. Bandet ga ut sin første singel i 2022 og sin første EP i 2024.  sommeren 2023 deltok de på Norsk Countrytreff i Breim på Vestlandet og gikk av med seieren i Norsk Countrytalent.

Stipendmottakere hedres på Ringebu kommunes kulturkveld som arrangeres i løpet av høsten.

Vi gratulerer!

Fotograf:  Sigrid Aarnes