Biblioteket åpner igjen 27.april!

Vi er så glade for å kunne informere dere om at Ringebu bibliotek åpner igjen mandag 27.april! Riktignok med noen begrensninger og forbehold, men du gis muligheten til å bevege deg blant reolene og velge fritt blant bibliotekets materiale igjen. Ellinor Brænd

Vi har hatt møte med kommuneoverlege Per Ove Hagestuen og skissert en løsning for hvordan vi skal håndtere dette, og han har gitt oss klarsignal. Det er kun 5 personer som får slippe inn i lokalene samtidig og alle må benytte seg av utsatt håndsprit før de får komme inn. Det er usikkert hvorvidt vi klarer å tilby dere fjernlån fra andre bibliotek når vi åpner 27.april, men materiale fra vår egen samling blir tilgjengelig for dere. Tilbudet gjelder ikke dersom du er i karantene eller i isolasjon. Vi gjør også oppmerksom på at meråpent bibliotek fortsatt vil være stengt på ubestemt tid.

Materiale som dere ønsker å levere tilbake må ikke leveres over skranke, men legges i innleveringsluken ved ytterdøren. Denne luken er nå åpnet. Dette materialet blir desinfisert og satt i en ukes karantene før det igjen kan gjøres tilgjengelig for utlån.

Fram til vi åpner 27.april vil det fortsatt være mulig å låne bøker via vår takeaway-ordning. Det er viktig at dere følger denne fremgangsmåten hvis dere ønsker å benytte dere av tilbudet:

1. Gå til nettsiden vår, søk opp den boken du vil låne, og sjekk status.
Nettsiden finner du her:
2. Send bestillingen din på e-post til ellinor.braend@ringebu.kommune.no
Husk å skrive navn (fornavn og etternavn), telefonnummer og ditt lånenummer (står nederst på lånekortet).
3. Vi avtaler tidspunkt for henting. Av hensyn til smittevern vil overlevering skje på utsiden av inngangen til bibliotek/innovasjonssenter.

Siden de aller fleste bibliotekene i Norge er stengt og vi ikke kan sende bøker bibliotekene i mellom, gjelder dette tilbudet bare bøker som vi selv har.
Vi minner om at vi ikke kjører purringer mens biblioteket er stengt. :)

Ellinor Brænd, Ringebu bibliotek