Nytt uteområde ved Ringebu ungdomshus - Hva skal vi bygge?

TAKK til Sparebankstiftelsen DnB som har bevilget kr 500.000 til etablering av uteplass “Mingleplass” ved Ringebu ungdomshus!

Ringebu kommune har bevilget 2. millioner i investeringsbudsjettet for året 2023 til uteplass med nærmiljøanlegg som trigger til uorganisert fysisk aktivitet for ungdom.  Er vi heldige kan det kanskje være mulig å framskynde tiltaket til 2022, slik at man kan bygge hele området under ett sommeren 2022,  men dette må avgjøres i kommunestyret. Ringebu Fåvang Lionsklubb har også gitt en gave på kr 20.000 til uteområdet.

Ny uteplass ved ungdomshuset har vært under planlegging og finansiering i noen år.
Tidligere brukere av ungdomshuset har vært involvert i arbeidet med hva som skal bygges.

Tidligere har det kommet inn følgende forslag:
«Mingleplass» et smitteområde med tak.
Asfaltdekke til ballaktivitet.
Bordtennis
Volleyballkurver/ballvegg
Bowle e.l til sparkesykkel og brett
Liten kulturscene for konserter

Nå vil vi ha innspill fra dagens ungdom fra 4. klasse og oppover. Ungdomshuset er åpent for ungdom f.o.m. 8. klasse,  men uteområdet vil være åpent alle dager, hele året og kan brukes av alle.

Gå inn på skjemaet og send inn forslag her innen 20.5