Idrettsdag for barneskolene i Ringebu kommune

Hvert år arrangeres det idrettsdag for storskolen fra alle barneskolene i Ringebu Kommune. 15. juni var det årlige arrangementet klart for å gjennomføres nok en gang, og dagen ble planlagt og arrangert av 9. klasse ved Ringebu ungdomsskole.

Hele 14. juni ble satt av til å forberede idrettsdag for barneskolene i kommunen. Arbeidsoppgavene ble fordelt ut på elevene i 9. klasse.

Plakater og skilt ble tegnet, baner markert opp og lister ble skrevet. Da dagen kom sto ungdommene fra 9. trinn klare til å være verter. Idrettsdagen åpnet med en staffet, der Ringebu Barneskole gikk av med seieren. Gjennom friidretten kunne man skimte konkurranseinstinktet bak smil og latter. Skolen spanderte boller, yoghurt og iste på alle elevene. Etter matpausen var det klart for fotballturnering.

Vi håper alle hadde en fin dag, både elever og lærere!