Er du ute etter nye utfordringer og ønsker å være en del av et levende lederteam? Vi søker en engasjert og framoverlent avdelingsleder til vår nye avdeling. Helse og omsorg består i dag av 6 avdelingsledere og 3 tjenesteledere, og vi trenger deg med på laget.
Avdelingen er nyoppretta og skal samle tverrfaglige tjenester som arbeider forebyggende, behandlende og koordinerende. Avdelingsleder vil ha ansvar for 14 ansatte og ha overordna ansvar for helseteknologi og forvaltningskontor i kommunen.
Kvalifikasjonskrav
- Helse og sosialfaglig høgskoleutdanning på bachelornivå
- Førerkort klasse B
- Videreutdanning innen administrasjon og ledelse
Ønskede kvalifikasjoner:
- Ledererfaring fra helse- og omsorgssektoren
- Ledererfaring fra helse- og omsorgssektoren kan oppveie for manglende videreutdanning, men det vil bli stilt krav om gjennomført lederutdanning innen en gitt tidsfrist
- Generell erfaring med IKT og digitale verktøy og relevant kompetanse innen saksbehandling
Kompetanse og personlige egenskaper som vektlegges:
- Tydelig og inkluderende lederstil
- Evne til å motivere og utvikle medarbeidere
- Strukturert, løsningsorientert og med god gjennomføringsevne
- God framstillings- og formidlingsevne både skriftlig og muntlig
- Interesse for- og kjennskap til helseteknologi
- Gode samarbeidsevner og evne til å se saker i helhet og sammenheng
- Evne til å tenke nytt og bidra i omstillingsprosesser
Avdelingsledere i helse og omsorg skal bidra til:
- Ledelse i tråd med kommunens verdier – raus, solid og spenstig
- Enhetlig ledelse gjennom tillit, åpenhet og lojalitet
- Helhetlig tenkning og samhandling på tvers av tjenesteområdene
Ansvarsområder:
- Personalansvar
- Daglig drift av avdelingen
- Fag
- Økonomi
Vi kan tilby:
- Varierte og utfordrende oppgaver i et godt arbeidsmiljø
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Spennende utviklingsarbeid og deltagelse i helse og omsorg sitt lederteam
- Lønn etter avtale og gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Arbeid i en utviklingsorientert kommune
- Nedskriving av studielån. Les mer om vilkårene hos Lånekassen
Tjenesten har egne leasing biler, men du må påregne noe bruk av privatbil.
Søknadsfrist 30.08.2025.
Intervju vil bli gjort fra uke 36.
Spørsmål om stillingen kan rettes til tjenesteleder Berit Aarnes på e-post berit.aarnes@ringebu.kommune.no eller telefon 93402311.
Ufullstendige søknader vil bli returnert. Kun søknader som er lagt inn elektronisk eller utfylt på skjema vil bli vurdert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp på søkerlista. Søker vil bli varsla om dette på forhånd.
Ansettelsene skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. For yrker som krever det, må det foreligge tilfredsstillende politiattest før tiltredelse.
Du kan søke stillingen ved å gå inn på www.ringebu.kommune.no og klikke på fanen ”selvbetjening” og ”søknad på stilling”. Søknaden må merkes med saksnr. 25/4132