Ja takk til vaksine!

• Innbyggere over 65 år med fastlege i Ringebu er nå oppringt  av vaksinasjonsteamet. Det har blitt godt mottatt og hele 95 % har takket ja til vaksine. Ringebu har også et stort antall helsepersonell som har takket ja til vaksine.

• Gruppen 18- 64 år som er i risikogruppen for et mere alvorlig sykdomsforløp ved smitte med koronavirus vil bli oppringt i nærmeste framtid.

• Ringebu har så langt vaksinert de fleste beboere ved Linåkertunet og Ringebu omsorgssenter og vaksinedosene de neste ukene vil gå til ferdigvaksinering.

• FHI har forespeilet kommunene større leveranser av vaksiner fra andre halvdel i februar. Vi er godt forberedt og vil starte opp med gruppevaksinering av de eldste fra uke 6.

• Kommunen har ansvar for å vaksinere egne innbyggere.

Har du fastlege i en annen kommune og tilhører risikogruppen eller over 65 år?
Ta kontakt med Ringebu legekontor på telefonnummer 612 83 910.

Les også mer om vaksinering på denne siden.

På bildet ser vi vaksinasjonstemaet som har ringt innbyggere angående vaksinasjon:
Foran Sigrid Catharina Lindvig , Ann Karin Årnes, Lisa Granlien, Edel Bakken og Marit Listad.