Stor innbyggerundersøkelse i Ringebu kommune

Kommunen gjennomfører en større undersøkelse blant kommunens fastboende hvert 4. år, og nå i månedsskiftet april-mai 2018 får 700 personer fylt 18 år tilsendt spørreskjema.

Formålet med undersøkelsen er å få informasjon om innbyggernes tilfredshet med kommunens ulike tjenester, om kommunen som bosted, vurdering av dens omdømme, og på hvordan lokaldemokratiet oppleves.

Svarene fra innbyggerne vil gi politikere og administrasjon en god oversikt over hva kommunen oppleves som god på, og hva som kan bli bedre.  Da undersøkelsen er den samme som ble brukt i 2010 og 2014 vil en også se utviklingen over år, og det er også mulig å sammenligne med andre kommuner som bruker samme undersøkelse.

Vi håper flest mulig av de som mottar spørreskjemaet vil ta seg tid til å svare.

Ved hjelp av et passord på spørreskjemaet kan alle svare direkte på nettportalen www.bedrekommune.no

De som ikke har nettilgang kan svare ved å krysse av på papirutgaven og returnere det i den vedlagte svarkonvolutten.

Svarfrist er satt til 14.mai

Du kan se rapporten fra forrige gang undersøkelsen ble gjennomført her;

Metode vedr utvalg; De aktuelle 700 er blitt tilfeldig trukket ut av selskapet Evry AS, som har avtale med Skatteetaten/Folkeregisteret om å foreta uttrekkinger for bla kommuner i forbindelse med slike undersøkelser.