Varsel om oppstart av reguleringsplan - fv. 27 Venabygdsvegen/Rondevegen: Venabygd kirke

Stiplet svart strek viser varslet planomriss

Innlandet fylkeskommune i samarbeid med Ringebu kommune starter arbeid med detaljreguleringsplan for fv. 27 Venabygdsvegen/Rondevegen på strekningen forbi Venabygd kirke.

Hensikten med reguleringsplanarbeidet er å legge til rette for utbedring og breddeutvidelse av fv. 27 Venabygdsvegen/Rondevegen over en strekning på om lag 500 m fra rett sør for Venabygd kirke og igjennom Venabygd tettsted. Utbedring avsluttes mot nylig utbedret fv. 27 nord for Venabygd tettsted, utført i 2019/20. Nytt kryss med fv. 2574 Venabygdsvegen inngår i planarbeidet. Tiltakene vil forbedre trafikkavvikling og sikkerhet for både kjørende, gående og syklende.

Har du spørsmål, kan du kontakte prosjektleder plan Arild Sundt på e-post arild.sundt@innlandetfylke.no eller tlf. 92 44 23 83.

Frist for innspill til oppstart av planarbeidet, settes til 18. juni 2022.
Innspill sendes skriftlig til Innlandet fylkeskommune, Postboks 4404 Bedriftsenteret, 2325 Hamar eller på e-post til post@innlandetfylke.no. Innspillet merkes med saksnummer 2022/8523.

Innlandet fylkeskommune arrangerer åpent møte tirsdag den 24.mai kl. 18.00. Møtet avholdes på Venaheim ungdoms- og forsamlingshus. Representanter fra Innlandet fylkeskommune vil da orientere om prosjektet og svare på spørsmål.

planomriss (JPG, 108 kB)

Varslingsbrev- fv. 27 VenabygdsvegenRondevegen - Venabygd kirke (PDF, 3 MB)

Annonsetekst. (DOCX, 21 kB)